Már november van.... Ez a hónap mindig, szomorkásan indul, (gondolom nem csak nekem). Kint a szél összekócolja a csupasz fák  ágait, a kopár járdákon meg fogócskáznak a száraz lehullott levelek. 
Ilyenkor úgy érzem, szerencsés vagyok, hogy olyan dolgokhoz nyúlhatok, amelyek a lelkemet egy icipicit visszarepítik egy kellemesen forró nyári vakáció hangulatába.

 

  • Ez a tálca alapja pár másik társával együtt egy dobozban várta végig a nyarat. A kialakítása miatt is tudtam, hogy valami mediterrán színvilágba fogom öltöztetni. Hát eljött az ideje!
  • Előástam ezért néhány élénk színű, rusztikus repesztett felületű mázas kerámia mozaikkockát.

 

  • Felhasznált anyagok: 
Nagyméretű fa tálca - bármely hobbyboltban kapható
Pattex Palma Fa ragasztó
Cimsec fehér fuga - akrilfestékkel színeztem
Pentart akrilfesték
Maszkoló szalag
Dremel 8200 multigép - használhatsz nyugodtan csiszolópapírt 
Ecset, szivacs, rongy

 

  • Első lépésként lecsiszoltam a fogantyúk körüli kis forgácskitüremkedéseket amelyek a gyártás, illetve illesztés során keletkeztek. Karcolták a szememet ... már hallom is ahogyan mondod, minek hajoltam olyan közel!? :)

 

  • Ez sima csiszoló papírral is megoldható, csak kissé tovább tart. Majd 1:5 arányban hígítottam egy kis ragasztót vízzel.  Ezzel alapoztam a tálcát.  Száradás után a kerámia mozaik kockák mintáját megterveztem, majd egyesével rá is ragasztottam. Érdekes, hogy Hamar szárad, de én hagytam bőven időt. Fugázni csak pár óra elteltével kezdtem. A fehér fugát, pici zöld  és sárga akrilfestékkel színeztem, elkevertem. Figyelem - ilyenkor kevesebb vizet igényel a fuga. 24 óra száradás, többszöri mosás, átmosás után majd maszkoló szalaggal körberagasztottam a mozaikos felületet és elkezdtem lefesteni a keretét. Matt kéket választottam, valahogy úgy éreztem ez illik hozzá a leginkább.

 

  • A hangulata, Nekem a legkellemesebb Tunéziai nyaralásomat idézi. Nagyon jó ránézni! 

 

... és kint este van, a szélben kavarognak a megfáradt levelek, bent egy forró tea társaságában a szemeim pihennek a kellemes nyáridéző színeken.

 

kepatmeretezes_hu_DSCN0123.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0095.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0091.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0100.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0132.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0102.JPG
kepatmeretezes_hu_DSCN0125.JPG
Szerző: Hamupupocska  2014.11.02. 18:45 Szólj hozzá!

Címkék: mozaik tálca Pentart festék

A bejegyzés trackback címe:

https://mozaikvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr366857661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása