"... ott minden lépés nyomtalan,
és minden hajnal színarany....
"  - Kowa

Már régen beleszerettem 5 db antik porcelán ruhaakasztóba és a hozzáillő két darab fánkszerű konzolba :). Mindig is tudtam, hogy, ezekből fog összeállni valamikor az én egyedi fogasom. Hát eljött az ideje.

 Az akasztók és a konzolok eleve festett, díszes darabok, így magától adódott, hogy csak egy egyszerű fa alap fogja majd össze. Két méretre vágott és csiszolt fenyődeszka, ragasztó és pár csavar segítségével állt össze a  központi elem, amivel más, lehet, hogy meg is elégedett volna. Nekem, mint fanatikus mozaikkészítőnek viszont az egyértelmű volt, hogy a teljes falat bevonom, így időtálló, érdekes és nem utolsó sorban is, könnyen tisztítható lesz. A terv  már jó ideje érlelődött a fejemben, de mindig is éreztem, hogy valami még mindig hiányzik,
ahhoz, hogy egy hangulatos és praktikus előszobafal legyen belőle.

Nem akartam túl zsúfoltra sem, és szerettem volna ha az egész kompozíció illik a bejárati mozaikos ajtókerethez és az előszobából nyíló lépcsőforduló korlátjához is. Ezért csak két alapszínt választottam a fogas falának hátteréhez és töprengtem milyen is legyen a mintája. A fejemben lévő kép máris  beteljesült amikor egyszer
véletlenül rátaláltam egy webáruház amely csodaszép rusztikus porcelán fiókgombokat árul. Színben az akasztókhoz illő darabokat választottam kétféle, kisebb méretben, hiszen ezeket a falba építve terveztem kulcstartónak és alacsonyabb akasztóknak kisebb dolgoknak, úgy helyezve, hogy a gyerekek is könnyen elérjék. A fiókgombokat a fogas faalapjával azonos vastagságú fából vágott és körbecsiszolt átfúrt fa korongokra rögzítettem, a kilógott csavarrészeket levágtam. Ezekkel terveztem kicsit megfűszerezni az összképet.

Indulásnak ceruzával a falra megrajzoltam a minta körvonalait, a fogas és az akasztók helyét. Elsőként a kész központi akasztós fogast rögzítettem a helyére, majd a fa törzsével elkezdtem a mozaik kirakását, hogy lássam, hogyan illeszkedne a kép a fogashoz. Az ágak kialakításakor, a fiókgombokat a helyükre rögzítettem egykomponensű, vizes diszperziós erős ragasztóval, majd folytattam a mozaikozást. Egy kis térbeli hatás elérése érdekében, a barna több árnyalatát használtam a fatörzs kialakításához. Végül,fugázáskor úgy döntöttem, hogy a fa méz-barna fugát, a háttér pedig natúr színt kap.

Nekem nagyon tetszik a végeredmény, és még használatkor sem zavar, ha a kabátok néha esetleg eltakarhatják a minta egy részét. Imádom, hogy ez a kép fogad mindig amikor hazaérek. Olyan otthonos, barátságos, békés ... Olyan érzés mint amiről Kowalsky meg a Vega - Otthon, Édes Otthon című dala szól. (klikk és hallgasd meg ).

1-fogas_projekt_08.JPG4-10-fogas_projekt_hete 326.JPG3-fogas_projekt_04.JPG1-fogas_projekt_04_reszlet.JPG7-fogas_projekt_05.JPG9-fogas_projekt_07_reszlet.JPG1-fogas_projekt_08.JPG4-fogas_projekt_09.JPG2-fogas_projekt_08_reszlet2.JPG1-fogas_projekt_08_reszlet1.JPG1-fogas_projekt_08_reszlet3.JPG6-fogas_projekt_010_reszlet1.JPG3-fogas_projekt_010_reszlet2.JPG5-fogas_projekt_010.JPG

 

Szerző: Hamupupocska  2012.08.10. 09:55 Szólj hozzá!

Címkék: fal mozaik burkolat

A bejegyzés trackback címe:

https://mozaikvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr494703899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása