Hmm .... Még mielőtt bárki gyors hátraarccal visszavonulót fújna abban a tévhitben, hogy valami, ömlengős, lelkihulladék rinyával szembesülne itt, szeretném icipicit leszögezni, hogy igen is a téma továbbra is a kézműves egyedi alkotás, a mozaikozás:)
  • Szóval úgy adódott, hogy korábban volt egy felkérésem egy családi napra, ahol minimum 60 gyereket kellett volna bevezetni a mozaikozás csodálatos alapjaiba, de sajnos az adott Önkormányzat technikai okok miatt végül kénytelen volt a teljes eseményt törölni. Sajnos van ilyen! 
A dolog szépsége viszont abban áll, hogy mire lemondták, én már előkészültem, felkészültem, anyaggal, tervekkel, színekre dobozolt és külön formákra vágott mozaikkockákkal, alapokkal, mintákkal, mintadarabokkal - persze az adott témában és gyerekekre szabottan. 
 
Ahogy ott álltam és néztem az előkészített alapokat: függő díszek, poháralátétek, tálcák és edényalátétek, úgy döntöttem, el kezdem ezeket felhasználni, és a minták mellé, csináltam még  jó pár darabot. Szóval jövök most szépen sorba mindenféle apróságokkal. 
  • Ez a bejegyzés most a szív alakú függő díszekről szól. Aranyos kis darabok, kezdők is bátran kipróbálhatják. Aranyos, hangulatos darabok, alkalmasak több felhasználási területre: fali dísz, ablakdísz, ajtódísz, kilincsdísz, fiókgombra, szekrény fogantyújára, vitrázsrúdra, lépcsőkorlátra stb. A mintáknak is csak a képzelet szabhat határt. 

 

Az elkészítése egyszerű:

 

  • Bármely hobbyboltban vagy webáruházban beszerezhető hasonló szív alakú alap. Azzal kezdjük, hogy a  szalagnak kifúrjuk a lukat. Mozaikkockákkal, gyöngyökkel, gombokkal, üveglencsékkel, kavicsokkal lehet díszíteni tetszés szerint, ügyelve arra, hogy a lukat szabadon hagyjuk. Száradás után fugázáskor egy fogpiszkálóval vagy gyufával ki kell piszkálni a lukba bekerült fölösleget. A hátoldalát én akrilfestékkel festettem, egy réteg matt lakkal lefedtem.  A szalagot dísztő gyöngyök java része tömören préselt-papírgolyó alapú, magam festettem, de nyilván kaphatóak bármilyen jellegű nagy lukú gyöngyök is amelyek pont ennyire alkalmasak.

 

A szalag befűzésekor, egy-egy darabnál úgy találtam, hogy a luk mégis túl szűk, ezért a fúróval picit kitágítottam, mivel a luk eleve ki volt fúrva, csak a fölösleges fugát érintettem, így nem tehettem kárt semmiben.
  • Nagyon sokféle darabot  készítettem, de ide, a blog technikai adottságai miatt csak pár darab képet teszek fel, további képeket a Mozaikvilág Facebook oldalán találtok, KLIKK IDE.

DSCN0015.JPG

DSCN0074.JPG

DSCN0030.JPG

DSCN9971.JPG

DSCN0080.JPG

DSCN9920.JPG

DSCN9930.JPG

DSCN0003.JPG

Szerző: Hamupupocska  2014.10.26. 12:33 Szólj hozzá!

Címkék: mozaik ablakdísz ajtódísz lakásdekoráció függődísz fali dísz Pentart festék

A bejegyzés trackback címe:

https://mozaikvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr316833267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása